KLINIEK ELST HEROPENT PER 28 APRIL DE DEUREN!
Het RIVM en het landelijke Outbreak Management Team (OMT) geven groen licht om op aangepaste schaal en op veilige wijze de cosmetische behandelingen te hervatten. Kliniek Elst volgt hiermee de RIVM- en OMT-richtlijnen op om reguliere zorg weer langzaam op te starten, als ook de adviezen en standpunten in deze van de wetenschappelijke vereniging (NVPC) en die van de vergelijkbare tandheelkundige medische groep.
Medewerkers van Kliniek Elst behoren tot de contactberoepen en hebben een uitzonderlijke kennis van infectiepreventie. Zij zijn opgeleid om infectiepreventiemaatregelen te begrijpen en na te leven. Cosmetische behandelingen zoals gebruik van Botox en fillers kunnen weer voorzichtig met de juiste maatregelen worden gestart. Ooglidcorrecties worden ook weer ingepland.
De beschermende maatregelen en richtlijnen over onze handelswijze worden hieronder toegelicht. Kliniek Elst houdt zich strikt aan de maatregelen en wij vragen onze cliënten de regels zorgvuldig na te leven.
Richtlijnen voor ons medisch team
- De bekende maatregel geldt nog steeds. Het “geen hand schudden beleid” in de kliniek blijft van kracht.
- Er wordt zoveel mogelijk op afspraak gewerkt. We vragen cliënten niet zonder afspraak binnen te lopen.
- Ondersteunend medisch personeel is opgeleid om infectiepreventiemaatregelen te begrijpen en na te leven.
- In wandelgangen en personeelsruimtes houden wij 1,5 meter afstand tot patiënten en tot elkaar.
- Alleen gezonde medewerkers, zonder klachten van hoesten, neusverkoudheid, keelpijn en/of koorts en zonder andere personen met vergelijkbare klachten in de thuisomgeving, werken in de kliniek en met de cliënten. Voor aanvang van iedere werkdag wordt dit uitgevraagd.
- Indien een medewerker klachten meldt, wordt de hiervoor opgestelde lokale procedure gevolgd en zal de agenda worden aangepast. Iedere cliënt wordt van tevoren op de hoogte gebracht indien deze situatie zich voordoet.
- Voor en na het contact met de cliënt wordt handhygiëne toegepast door het wassen van de handen met zeep en door het gebruik van handalcohol.
- Behandelaren dragen handschoenen tijdens elke behandeling. Handschoenen worden direct na de behandeling uitgetrokken en hierna wordt handhygiëne uitgevoerd, voordat de omgeving verder wordt aangeraakt.
Afspraak maken
- Cliënten die telefonisch of via social media een afspraak maken krijgen standaard de belangrijke vraag “Heeft u last van koorts, hoesten, neusverkoudheid en of keelpijn of heeft iemand met wie u in een huis woont deze verschijnselen? Indien dit niet het geval is kan de afspraak worden ingepland. Wanneer dit wel het geval is, kan er helaas geen afspraak worden gepland.” Er kan pas een afspraak worden gemaakt op het moment dat er sprake is van herstel van (ziekte)verschijnselen; cliënt moet tenminste 24 uur klachtenvrij zijn.
- Cliënten die online een afspraak maken, worden ingelicht via de bevestigingsmail.
Werkwijze in de kliniek
- In de wachtkamer wordt een onderlinge afstand van 1,5 meter gehouden. Dit betekent praktisch dat cliënten precies op afgesproken tijdstip moeten komen, alleen moeten komen.
- Het aantal zitplaatsen in de wachtruimte hebben we beperkt, zodat we 1,5 meter tussenruimte kunnen waarborgen.
- Direct voor aanvang van de behandeling wordt nogmaals de risico-inventarisatie op de klachten doorgenomen (temperatuur kan ook worden opgemeten indien nodig). Bij een vermoede van verhoging wordt kenbaar gemaakt dat de afspraak niet door kan gaan. Een vervolgafspraak is pas mogelijk als de ziekteverschijnselen niet meer aanwezig zijn.
- Het verspreiden van druppels uit de mondkeelholte speelt een grote rol speelt bij de verspreiding van het Coronavirus, daarom geldt tijdens iedere behandeling binnen de 1,5 meter dat arts en cliënt niet onnodig met elkaar spreken. Dit wordt van tevoren aan de cliënt toegelicht.
- Er zijn maximaal 3 personen tegelijkertijd aanwezig in de behandelruimte en hierbij wordt een afstand aangehouden van 1,5 meter.
- De normaal gehanteerde tijdslots worden indien nodig verruimd.
- Onze medewerkers maken meermaals per dag deurklinken, balies, en dergelijke schoon.
- We stemmen de agenda’s zodanig af, dat het nooit te druk is in de kliniek.
- Ons personeel neemt voldoende afstand van u en van elkaar.
Richtlijnen voor onze cliënten?
- Kliniek Elst neemt extra beschermende maatregelen, daarnaast vragen we u de onderstaande richtlijnen na te leven wanneer u de kliniek binnenkomt. Zo zijn we in staat alle cliënten op een veilige en verantwoorde wijze te ontvangen.
- We vragen u de afspraak te verzetten als u hoest, niest, smaak-en reukverlies, keelpijn of koorts hebt. Ook indien er andere personen in de thuisomgeving zijn met dergelijke klachten.
- We willen u verzoeken om alleen naar de behandeling te komen, wanneer u toch iemand meeneemt zullen we verzoeken of deze persoon buiten (als het kan in de auto) wil wachten, om zo te zorgen dat het niet te druk wordt in onze wachtkamers.
- We vragen u niet te vroeg en niet te laat, als ook alleen naar onze vestiging te komen zodat onze wachtruimtes niet te druk worden.
- Toch te vroeg aanwezig in de kliniek? We vragen u in de auto (indien dit mogelijk is) te wachten. Dit geldt ook voor diegene die een cliënt na behandeling ophaalt. Iedereen dient zich aan het principe van social distancing te houden.
- U wordt verzocht gebruik te maken van desinfecterende hand gel bij binnenkomst.
- We vragen u bij voorkeur thuis naar de wc te gaan en we hebben tijdelijk de tijdschriften in de wachtruimte weggehaald om op deze manier een contactoverdracht tussen klanten te voorkomen.
- We vragen u om uw behandeling met gepast geld of pin te betalen. De pinautomaten en iPad worden na ieder gebruik gedesinfecteerd.
Heeft u nog vragen over de beschermende maatregelen die Kliniek Elst heeft getroffen? Stuur ons dan een berichtje via één van onze online kanalen of bel ons. Dan staan we voor je klaar!
We kijken er naar uit u weer te zien.
Met vriendelijke groet
Lees ook de adviezen van de Ned. Vereniging Cosmetische Huisartsen >>>>>